Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.10.2012 21:37 - Предястие с тиквички и спанак
Автор: itcook Категория: Рецепти   
Прочетен: 5625 Коментари: 0 Гласове:
7

Последна промяна: 24.11.2012 14:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Винаги съм се чудил какво е менюто в луксозните ресторанти. Мислел съм си, че сигурно и то е луксозно. Да, ама не. Не е луксозно, а простичко и вкусно. Поне ако се съди от тази рецепта, която хапвах като предястие на една великолепна сватба в луксозен ресторант.

Пробвах, гарантирам, че става и за мезе на ракия. Няма да ви стигне ракията дори. Приятелите ми казват, че станало вкусно. А аз гарантирам за приятелите си. Значи не ме лъжат. Пробвайте. Лесно е и вкусно. Не е бързо, но си струва.

Ако готвите по задължение- не може да ме разберете. Но ако готвите за да получите удовлетворение и пълна нирвана от щастливите лица на приятелите хапващи си от вашите творения- тогава всяка минута прекарана пред печката си струва. Тиквичките се пекат бавно, но ако се вгледате по- късно в очите на вашите приятели, ще видите първо едно учудване, от това, което им предлагате. После любопитство, следва удоволствие и завършва с благодарност. Ето за това си струва да стоите 1 час прав пред котлона. Дори и нищо никой после да не каже.

Като казах, котлон, че се сетих.

„Знаете ли, какво искам да съм. Тиган. Да, тиган. Дупито да ми е на топло, а домакинята да ме държи за дръжката.”

 image

Продукти:

-   2-3 не големи, не криви тиквички – излизат около 4-6 порции ;

-   200-250 гр бланширан спанак (50 гр спанак на порция);

-   100-150 гр сирене;

-   1 скилидка чесън;

-   Сол;

-   Черен пипер;

За соса:

-   киселомляко;

-   чесън;

-   копър.

 

Приготвяне:

Измивате добре тиквичките. Често ми правят забележка, че съм бил прекалено подробен в описването на рецептите. Ами, ако вземе да готви някой абсолютно начинаещ. Току виж подкарал тиквичките, както ги е вземал от магазина. От къде да знае човека, че трябва да се подмият зеленчуците.

Вземате голям и остър нож и махате на тиквичката опашаката и съответно излишната част и от другата и страна. После с хирургическо внимание нарежете тиквичката на ленти около половин сантиметър. Първо, внимавате за пръстите си и второ гледайте парчето да стане сравнително равномерно дебело навсякъде. На десетия път ще успеете.

image

За следващият етап аз ползвам грил тиган. Препичам парчетата от тиквичката от двете страни. Правя го с любов и внимание, защото ако остане сурова, ще хрупа много, ако е препечена, ще има меко казано, странен вкус.

Като препечете тиквичката задължително я сложете в съд с капак. Така ще омекне и ще стане годна за употреба. Противоположно на мнението, че само твърдите неща вършат работа.

Препичането на тиквичката изисква време и нерви. Всъщност това е по- времеемката част от рецептата. Използвайте я за самоконцентрация. Съсредоточете се върху тиквичката и я съзерцавайте, може и да ускорите процеса на печене.

image

Като приключите с печенето, оставете тиквичките да поомекнат, а вие заемете със спанака. Аз ползвах замразен в торбичка. Сложете вода в тенджера с лъжичка сол да заври. После сложете спанака във водата. Като се размрази, го извадете с решетъчна лъжица. Притеснете го внимателно за да изкарате колкото може повече вода от него.

image

Сложете спанака в купичка или дълбока чиния. Добавете натрошеното сирене и счукания чесън. Разбъркайте хубаво. Трябва да се омеси много добре. Опитайте го. Ако прецените, добавете сол и черен пипер.

Следващият етап е оформянето на пакетчетата. Сложете лентите тиквички както е на снимката.

image

Това не е разпятие. Макар, че може да мине за зеленчуково такова.

Сложете малко от спаначената смес в средата на зеленчуковия кръст.

image

Завиването на пакетчете е в следната последователност. Първо завивате външната тиквичка.

image

После завивате вътрешното парче. Така ги кръстосвате.

Получава се малко пакетче.

image

Смесете съставките за соса в пропорции, както ви допада.

Сервирайте тиквичките леко заляти със соса.

Начало на моя блог | Менюто в моя блог

 



Тагове:   спанак,   рецепти,   тиквичка,


Гласувай:
7



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: itcook
Категория: Рецепти
Прочетен: 695939
Постинги: 87
Коментари: 88
Гласове: 166
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930